Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2015 10:52 - Емоции, лъжи и безпокойства
Автор: elenapeeva Категория: Хоби   
Прочетен: 2116 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 17.12.2015 06:53


 Емоции, лъжи и безпокойство


Много често нашето лошо самочувствие и емоционални битки със самите себе си се дължат преди всичко на лъжи, които си внушаваме.

Докато не се научим да различаваме лъжите и да ги заменим с истина, емоционалното ни равновесие е невъзможно.
Лъжите пораждат емоционални страдания, а емоционалните страдания водят до безпокойства, безпокойствата – до страх, съмнение....
Статистически в медицината е доказано, че най-много хора умират от безпокойства и техните последици, отколкото от каквито и да е други причини.

От друга страна, истината предизвиква емоционално здраве. По думите на Джеймс Алън в книгата му “Когато човек мисли”: “Всяко семе на някаква мисъл, посято или оставено да стигне до съзнанието и да пусне корени там дава плод....Добрите мисли раждат добри плодове, лошите мисли –лоши плодове.”

Този закон, който управлява света на психологията-че всяка мисъл, поражда друга, подобна на нея-всъщност е едно от най-великите послания за лична надежда. Защото прави емоционалното равновесие, достъпно за всеки, който е готов да се посвети на познаване на истината, на вярата в нея и на прилагането й на практика.

Най-често срещаните лъжи, в които вярваме и които предизвикват емоционални страдания:


1. 
Трябва да бъда съвършен.
2.Трябва да ме обичат и да ме харесват.
3.
По-лесно е да заобикаляш проблемите, отколкото да се изправиш лице в лице с тях.
4.За да бъда щастлив, нещата трябва да вървят както аз искам.
5.
Причините да се чувствам зле са извън мен.
6. Мога да имам всичко.
7. Струвам толкова, колкото онова, което върша.
8. Животът би трябвало да е лек.
9. Животът би трябвало да е справедлив.
10.Не би трябвало да чакам за да получа това , което искам.
11. По същността си хората са добри.
12. Щом брака ми изисква толкова много усилия, двамата с партньора ми със сигурност не сме подходящи един за друг.
13. 
Проблемите в моя брак се дължат на партньора ми.
14. Партньора ми в брака е длъжен да задоволява всичките ми потребности.
15. Моят брачен партньор ми е задължен за онова, което правя за него.
16. Не би трябвало да се променям като човек, за да подобря брака си.
17. Партньора ми в брака би трябвало да е като мен.
18. Често правя от мухата слон.
19. Често приемам нещата лично.
20. За мен нещата са или черни или бели.
21. Често от дървото не виждам гората.
22. Миналото предопределя бъдещето.
23. Често възприемам нещата като се ръководя от чувствата си, а не от фактите.
24. Божията любов може да бъде заслужена.
25. Бог мрази греха и грешника.
26. Като християнин Бог ще ме опази от болката и страданието.
27. Всичките ми проблеми са предизвикани от греховете ми.
28. Мой дълг като християнин е да удовлетворя всички нужди на другите.
29. Мъчителните чувства като гняв, подтиснатост или тревога са знак, че не вярвам достатъчно силно в Бога.
30. Бог няма да има полза от мен, ако не съм духовно силен. 


Всяко едно от тези твърдения е лъжа и показва как се самозаблуждаваме. Списъкът може да продължи, даже и вие да добавите някоя ваша лъжа, в която сте вярвали, но в един момент на истината сте “прогледнали”.

Добрата профилактика на нашето емоционално здраве, или изкуството да се усещаме добре в собствената си кожа, изисква от време на време да се запитаме, дали не сме приели някоя заблуда за истина...и това ни кара да се чувстваме обезпокоени..

“Няма нищо по-лесно от самозаблудата, защото човек с готовност вярва в онова, което желае”-Демостен
 

 



Гласувай:
2



1. shtaparov - Чудесно съставено- напълно при...
11.09.2016 15:03
Чудесно съставено- напълно приемам това,което си написала!
цитирай
2. elenapeeva - Човек, когато се освободи от сам...
11.09.2016 18:08
Човек, когато се освободи от самозаблудата за себе си и за живота, чак тогава става истински свободен-все пак си е мое мнение:)Познавам хора, които с удоволствие си живеят в заблуда и са щастливи...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elenapeeva
Категория: Хоби
Прочетен: 212532
Постинги: 83
Коментари: 75
Гласове: 2184
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930